2017. augusztus 7., hétfő

Még hármat kell aludni | Repülés


3 nap múlva indulunk Koreába. Az utolsó napok igen nehezen akarnak eltelni, pedig van bőven tennivalóm. Sikerült az egyetemi felvételi, úgyhogy rengeteg papírmunka szakadt a nyakamba, ráadásul az esküvővel kapcsolatban is van még mit elintézni az utazás előtt.

Ebben a posztban gondoltam megosztom veletek, hogyan készülök fel a repülőútra.


Egy ideig nem akartam beismerni még magam előtt sem, de sajnos félek a repüléstől. Ez furcsán hangozhat pont tőlem, hiszen akik régebb óta követik a blogot, tudják, hogy légiutas-kísérőként dolgoztam, majdnem 4 évig. Nagyon imádtam a munkám és soha nem gondoltam volna, hogy egyszer félve fogok fellépni egy repülőre. Vagy, hogy napokkal az utazás előtt már majd izzad a tenyerem és gyorsan ver a szívem. A dolog ott kezdődött, amikor ért egy baleset a fedélzeten, ami elég mély nyomot hagyott bennem. Megpróbáltam olyan kiegészítőket beszerezni, amelyek segítenek átvészelni a hosszú utat, nem csak testileg, de lelkileg is. Mintha nem is egy repülőn ülnék! :)

Alvómaszk
Ez a cuki bárányos alvómaszk gondoskodik majd arról, hogy az út alatt tudjak pihenni. Nyilván nem leányálom ülő helyzetben aludni, de ha a körülöttem ülő emberek olvasólámpája nem világít az arcomba, máris kellemesebb az utazás. Ez a maszk elég széles, így oldalról sem engedi be a fényt.

Füldugó
Ez a füldugó többfunkciós. Először is, segíti a nyomás kiegyenlítését a dobhártyáknál, így elméletileg nem dugul és fáj majd a fülem. Régebben nem voltam fülfájós, viszont a sokévi fel- és leszállás megviselt, ezért sokkal érzékenyebb lettem, mint azelőtt. A füldugó másik funkciója, hogy a repülő zúgását képes kiszűrni, viszont a beszédhangot továbbra is hallja az ember. Dübörgő légkondi mellett teszteltem és tényleg jól működik, nagyon kíváncsi vagyok rá élesben is.

Repülés közben

A repülőn ülve van még néhány dolog, amit megtehetünk egészségünkért, főként ilyen hosszú távú úton. Első helyen emelném ki a kellő mennyiségű folyadékbevitelt. Ne legyen olyan óra, hogy ne innánk meg legalább 2dl vizet. Én, amikor még utaskísérőként dolgoztam, egy 8-10 órás munkanap alatt legalább 2-2,5 liter folyadékot elfogyasztottam, de még így is sokszor éreztem, hogy ki vagyok száradva. A repülő páratartalma rendkívül alacsony, ráadásul a száraz levegő miatt az izzadságunk szinte azonnal elillan, így a bőrön lévő receptorok nem érzékelik a folyadékvesztést. Ebből adódik, hogy nem kapcsol be a szomjúságérzetünk. Amikor sétálunk egy kört a fedélzeten, ne felejtsünk el inni. Nem elég csak vizet fogyasztani. Az én tippem az, hogy érkezés után keressétek fel a terminálban az egyik kis szupermarketet és vásároljatok Powerade izotóniás italt. Jó szolgálatot fog tenni a nagy vízveszteség után, ráadásul pótolja az elvesztett ásványi anyagokat is.


A folyadékbevitel mellett nagyon fontos bőrünk ápolása is. Én általában kis tesztereket szoktam magammal vinni az arcápoláshoz és a kézkrémet is ajánlom. Manapság már minden drogériában árulnak a repülős méreteknek megfelelő termékeket. A sminket szerintem kerüljétek, elég megpróbáltatást jelentenek a bőrnek a fedélzeten lévő szélsőséges körülmények.

Folyadékok, krémek és paszták maximum 100ml-es kiszerelésben vihetők fel, 1 literes zárható zacskóba téve.

A huzamosabb üléstől a lábban lévő vénákban pang a vér, ez az oka a sokszor kialakuló mélyvénás trombózisnak. Nem hangzik valami jól, igaz? :( Nagyon egyszerűen elkerülhetjük, ha óránként felállunk egy kicsit, átmozgatjuk végtagjainkat és nyújtózkodunk egyet.

Azért ezt sem kell túlzásba vinni :D

Az egy helyben üléstől lábdagadást is tapasztalhattok. Nem véletlen, hogy egy idő után mindenkiről lekerül a cipő. Mindig viszek magammal egy papucsot a gépre, amiben kényelmesen lehet járkálni, ezt még felszállás előtt át szoktam venni. 

Szintén ajánlom, hogy vigyetek magatokkal szemcseppet. Én nem tudok túl hosszan olvasni, vagy filmezni a gépen, mert pár órán belül erőteljesen kiszárad a szemem. Ezen a kellemetlen érzésen enyhíthettek, ha van nálatok szemcsepp.

Mit ne...

Kerüljétek a szénsavas üdítők és az alkoholos italok fogyasztását. Előbbi azért nem ajánlott, mert fel fogtok puffadni tőle, ugyanis a gázok a nyomásváltozás miatt kitágulnak. Utóbbi pedig azért nem, mert az alkohol hamarabb és erősebben hat ránk a repülőn, mint a földön.

Kerüljétek a sós ételeket. Bevallom őszintén, hogy szinte minden utunk előtt veszünk egy-két doboz Pringles chipset a párommal a reptéren. Pedig nem kellene, hiszen a só megköti a vizet a testünkben.

Remélem, hogy hasznos ötletekkel szolgáltam nektek is a repüléshez!

Kérdéseitekkel forduljatok hozzám bátran a jangcsilla@gmail.com email címen!

További képekért kövessetek Instagramon: @jangcsilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése