2014. november 26., szerda

A gim

A barátom nővére az esküvője után a férje szülőfalujába, Seocheon-ba költözött. Egy napra ellátogattam hozzájuk. Itt van a férj családjának egy gim (tengeri hínárfajták lapokba szárítva) gyára és ezt nekem is volt szerencsém megnézni. A gépekről sajnos nem készíthettem képet, de megosztok mindent, amit erről az egészről megtudtam :)

A gyár 6 hónapig éjjel-nappal folyamatosan működik. Ebben az időszakban kell a gim-et legyártani, mert a magasabb hőmérsékletű hónapokban nincs elegendő hínártermés.

A gim egy közkedvelt koreai csemege, a napi étkezés részét képezi, a kimpap-ot is ebbe tekerik. Apróra vágott formában különböző ételekhez is hozzákeverik. A koreaiaknak rengeteg gim-re van szükségük, ezért nagyon sok gyárat telepítettek a tenger mellé.

Megérkezett egy adag hínár, ezt hamarosan beleöntik egy keverőmedencébe, itt kezdődik a gim készítési folyamata

Én is szerettem volna segíteni egy kicsit...

A gyártási folyamat végén, futószalagon jönnek ki a gim adagok, amit az itt dolgozó hölgyek csomagolnak össze

A végeredményt dobozolják, és már mehet is az értékesítőkhöz

A gim első megjelenését már a Csoszon-dinasztia (1392-tól 1897-ig tartó dinasztia) idejében feljegyezték. Ez alapján a gim a Silla királyi család tagjainak hozományához tartozott.

A gim egyébként rendkívül egészséges, gazdag A, B1, B2, B6, B12 vitaminokban, vasban, jódban és aminosavakban. Én is nagyon kedvelem. Meg kell említsem, hogy az első pár alkalommal, amikor Koreában jártam volt, hogy az itteni ételek kikészítették a gyomromat. A gim és a rizs volt az egyetlen, amit tudtam fogyasztani, így számomra ez egy igazán kedves csemege.

Azon az egy éjszakán, amit Seocheon-ban töltöttem, a Nővér férjének családja ragaszkodott hozzá, hogy náluk, a családi házban töltsem az éjszakát. Nagyon aranyosak voltak, mert felajánlották nekem, hogy az Ő ágyukban aludjak, ők pedig a földön fognak.  Nagyon meglepődtem, amikor ledobtam magam az ágyra. Annyira kemény volt, mintha köbe ütköztem volna! És nem is tévedtem...:D Egy tradicionális koreai kő ágy volt, ami itt nagyon népszerű az idősek körében, elég drága, de elméletileg irtó egészséges.


Senkit ne tévesszen meg a hirdetésen lévő hölgy mosolygó arca, az a mosoly nem lehet eredeti! :) Egész egyszerűen mindenem fájt ettől az ágytól másnapra. Csak háton lehet rajta aludni, máskülönben elmondhatatlanul kényelmetlen. Lehet, hogy, ha több éjszakán át ebben aludnék, akkor hozzászoknék, de inkább nem próbálnám ki! :)

A szobám ablaka tengerre néző volt, de reggelre már teljes volt az apály, így egy csepp víz nem maradt előttem. Az emberek kis traktorokkal kivonultak az iszapra, és tengeri élőlényeket gyűjtögettek, amit frissen eladtak.


Amikor a tenger ismét elkezdett dagadni, libasorban vonultak vissza a munkások.


Nos, ez volt a vidéki élményem. Érdekes látni, hogy nem csak az öltönyös bizniszmenek rohangálnak mindenhol, hanem a kétkezű munkának is nagy szerep jut. Jól éreztem magam, és kedves sógorasszonyék várnak vissza szeretettel. Azt ígérték, hogy a következő alkalommal kivisznek a tengerre halászni, már alig várom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése